HARI SUKAN NEGARA 2017

Assalamualaikum/Hai, 

Hari Sabtu yang lepas satu Malaysia sambut Hari Sukan Negara.
Masing-masing sambut dengan cara masing-masing di tempat masing-masing.
Aku pon sambut jugak tapi sambut di sekolah anak.
Boleh tahan kemeriahan dia.. seronok. mengimbau kembali kenangan masa zaman sekolah dulu..
ok. rindu zaman sekolah.


Team jazzercise aku dapat jemputan untuk lead acara senamrobik untuk sekolah.
aku and the team jadi shadower cikgu. meramaikan majlis.
eksaited semua orang sebab ni dah dikira as jazzercise outdoor programme..wehhhuu!!

while waiting. kita photogedik dulu.. 




muka cikgu sya (purple cap) tahan nebes ..heheh..

amek semangat memasing.

we in action. 

shadower cikgu sedang perform.
alhamdulillah everything goes smoothly.
annddd..


we received a appreciation certificate from Pengetua SKPP.


proud team!
dont care crowd kat bawah stage tu ha..hahahahaa.. haruuuu!!
 

Antara acara lain yang diadakan kat sekolah adalah sukaneka berkumpulan. 1 kumpulan mesti ada 4 murid+ 1 ibu/bapa. Total acara kesemuanya ada 4. Bola sepak mini, boling padang, bola jaring mini, golf mini.. semua aku main. tapi aku tak main sorang.. syarat utama kena ada team kalau nak masuk semua acara.

Ade jugak acara pertandingan breakfast piknik. alahhh mcm kita piknik kat tepi sungai/laut tu ha.. yang ni aku tak join. malass nak bawak segala mak nenek bakul+tikar bagai lepas tu duduk sajee makan makan makan.. its not me bebeh.. hari sukan, kita sukan. bukan makan..hahahaha.. makan sesiap kat umah. bawak bekal sumbat dalam beg.kalau lapar, kita open beg jee.. * harap harap stetmen aku ni tak dikecamm..kuikuikuiiii...


Memperkenalkan team aku : Team Gigirl..
Secara otomatik aku jadi mak gigirl!
ahli kumpulan opkos la anak dara aku and the geng! hahaha.. kelam kabut aku soh dia cari geng. sepantas kilat 4-4 dah tercegat depan aku..kekekeke... kuasaaa mak gigirl!

salah satu acara. bola jaring mini.
my girl in action.

me in action. 
bakat masih terpendam.. hahahaha
support team score mata. dalam masa 3 minit ko sumbatlah berapa banyak bola dalam tu.. 
welll.. kami kalah bergaya.. takpe grup, kita try lain plak.

last but not least,
tak sangka game golf mini menjadi habuan grup kami haritu.
*takde plak gambar main mini golf ni..aduhaii..*


team gigirl power!
dengan pungutan 100 markah. 
yang boboi tu supporter tegar team kami tauu.. kemane kami pegi, adeee je dia..hahahah..

ok, mari kita kokakkan hamper tu..
good job girls!
mak gigirl tumpang happy.

balik umah, semua pingsan.. maybe cuaca panas membahang kot.

yang penting, kita sukan untuk sihat dan cargas.
menang, kalah tu rezeki memasing.

al kisah Hari Sukan Negara aku.
Hari Sukan korang macam mane?
mesti best kann??

 -MrsPuex-

12 Comments

dd said…
Hari sukan negara adalah antara hari yang berfaedah bagi melahirkan rakyat Malaysia yang sihat.

Memang terbaik.

Tapi saya cuma berehat di rumah masa hari sukan negara. haha. Esoknya baru berjogging >.<
Suria Amanda said…
seronoknya program macam ni ..selain menyihatkan badan boleh mengeratkan silaturrahim kan..SA suka je program ni sebab boleh banyak buang peluh..harap nak pi bersenam sendiri...hahaha..ntah bila..
NEEZA said…
wah seronoknya dapat hamper.. bagus sangat aktivit macam ni dijalankan, tak adalah rakyat malaysia dikategori obes dan sesuai sangat dilunturkan ketika kecil untuk cintakan sukan
Mahamahu said…
Wow mama yang aktif bersuka ni huhuhu kita hari sukan tu kat rumah jer sukan dalam rumah sendir-sendiri jer hehehehe meriah tengok ramai orang berkumpul...
Hanny Abdullh said…
Teringin nak aktif mcm zaman sekolah2 dahulu, tapi skrg ni rasanya dah tak boleh dah...apa taknya nak lari dari dapur ke pintu depan pun dah tak larat...huhuhu.
Fieza Sani said…
Kat ofis saya pun ada sambut Hari Sukan Negara ni..Tapi saya tak joint sebab ada hal..Meriah tengok kat group wasap ofis..Tengok kat ig, kemain semua semangat sukan negara hari sabtu ritu...
Azlinda said…
bestnya..nampak meriah.
Lia Hasty said…
Bagus betul Hari Sukan Negara ni sebab melibatkan semua peringkat umur untuk bersukan :)
yaya_flanella said…
Meriahnya! Masa hari Sukan negara ni yaya kat kampung ada kenduri kahwin sepupu. Ada rezeki tahun depan boleh join hee
Rawlins GLAM said…
Group Rawlins berzumba @ UKM last weekend sempena HSN - bahagia kan! And god job to you and your group too!
Qbal Ramlan said…
Waaaa berzumba reramai ye. Comel je tengok 😂😂
Bro Framestone said…
Wowwww best... kita sepanjang hari, dok rumah tidur.... dah lama xrasa nikmat tidur macam tue