Followers

tudung comel

Tudung kanak-kanak

lazada

searchbar lazada

lazada april

Lazada Malaysia

Monday, January 16, 2012

KITA PERNAHH...

Assalamualaikum..


Sumber : Copy dr rakan FB sebab menariks..:D


Kita pernah "DILUKAI" dan pernah "MELUKAI" tapi kerana itu kita BELAJAR tentang bagaimana cara menghargai, menerima, berkorban dan memperhatikan.

Kita pernah "DIBOHONGI" dan pernah "MEMBOHONGI", tapi dari situ kita belajar tentang KEJUJURAN.

Andaikan kita tidak pernah melakukan kesalahan dalam hidup ini, mungkin kita tidak pernah belajar erti diri MEMINTA MAAF dan MEMBERI MAAF.

Setiap waktu yang telah kita habiskan Dalam hidup ini, tidak akan terulang kembali.
Namun ada satu hal yang masih boleh kita lakukan, iaitu BELAJAR dari masa lalu untuk hari esok yg lebih baik.

Hidup adalah proses
Hidup adalah belajar
Tanpa ada batas umur
Tanpa ada kata tua

JATUH, bangun lagi
KALAH, cuba lagi
GAGAL, usaha lagi...
Selamat berbahagia untuk kalian semuanya... Pada yg bercinta, jagalah cinta anda... Pada yg menyayangi.. Fahami erti kasih sayang selagi ia masih ada ...


Yours Truly ;P

Doa Selamat Dan Tahlil Bersama Anak-Anak Tahfiz di Hulu Langat

Assalamualaikum..

First of all, Sorry no pics about this event.. ( terasa sgt rugi takde moment-moment bergambar..tp ku redha )

Majlis yang boleh dikira agak terkejut-terkejut..tetiba abah kol nak buat doa selamat sabtu mlm (14.1.2012)

Atas permintaan abah untuk buat doa selamat dan tahlil arwah (atok, nenek, opah, atok, pakcik2 dan makcik2 yang telah pulang ke rahmahtullah). Berlangsung  kt rumah anak anak tahfiz nurul huda kat area pekan bt 14, hulu langat, bersebelahan dengan padang sebelah masjid kt pekan bt 14..hambek ko , detail aku bg..alhamklumla kt langat tu byk sekolah-sekolah dan rumah-rumah tahfiz..

Aturcara Majlis :: Solat maghrib berjemaah, bacaan yasin dan tahlil dan solat isyak berjemaah dan makan malam..

Ape yang aku nak kongsikan kt sini adalah pertama kali solat berjemaah ngn anak-anak tahfiz..usia dorang antara 5 tahun hingga baya baya sekolah menengah kot..ada antara anak-anak tahfiz ni dihantar oleh parent memasing during weekend utk mendalami ilmu islam..paham..x semua ibu bapa boleh ajar anak anak ttg didikan agama..yg simple2 boleh la kan..

Perasaan??terasa diri tenang jek tgk anak- anak tahfiz memakai pakaian jubah serba putih lengkap dgn berserban..sejuk jek perut tgk dorg tau..series, mmg tenang beb..mmg tetiba terasa cam nak sebak+terharu bile teringat suasana mlm tu..

Alhamdulilah niat abah tercapai untuk buat majlis bersama-sama anak-anak tahfiz..

Kupanjatkan doa semoga anak yang bakal lahir ni akan menjadi seorang anak yang soleh ( jika lelaki ) dan solehah ( jika perempuan ) dan sentiasa taat perintah Allah dan taat kepada ibu dan bapanya..aminnnn...**ade gak nak pasang niat nk hantar kt tahfiz n jadi cm bebudak tuh..huhuh..insyllah jika diizinkan Allah..

Kebetulan lil aireen sgt behave..main main ngn kezen2nya kt dewan..tu psl la aku n hubby dpt menjoinkan diri berjemaah skali..kebetulan pulak kemualan+kemabukan agak kurang sikit walaupun tekak kembang jek tgk juadah yang disediakan..huhu..tapi..alhamdulilah..Allah mempermudahkan segala urusan kami malam tuh.. majlis yang simple berjalan dengan lancar dan tenang..Terima Kasih Allah..

sedikit coretan ringkas ttg anak-anak tahfiz..:D

Sekian..

Yours Truly ;P